6 december 2014

~Lucka 5~

En av de tuffare ögonblicken i år!


Den här rubriken är mycket enklare än den lyckligaste, det är egentligen ganska konstigt hur det alltid är så mycket enklare att komma ihåg det dåliga i sitt liv än det som har varit bra. Men även om det är enkelt att komma på ett tuffare ögonblick så är det väldigt svårt att att skriva om saken.

Vi hade inte hunnit gå in många veckor på det nya året före det otänkbara hände, Krisse fick samtalet att hans farbror hade gått bort. Det här blev det tyngsta vi har gått igenom tillsammans och fan nog var det tungt.

Det blev tungt jag som hade minst relation med honom kände att det var obligatoriskt för mej att hålla upp minen för Krisse och hans familj. All tid som jag var hemma i Pargas med dem försökte jag aktivera dem och se till att man inte bara satt ner och funderade på allt möjligt.

Även för mej så blev dagarna långa och nätterna korta. Skolarbetena led och jag var bara off hela tiden, eftersom mina tankar gick ju hela tiden till familjen och hur det var med dem.

Tack för att jag fick lära känna dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar