1 december 2014

~Lucka 1 Dagen då allt förändrades~

Då jag tänker på något som har hänt i mitt liv som skulle ha förändrat det totalt, det ända som kommer upp är dagen då mina föräldrar berättade att de skulle skilja sig.. Nu tänker man sig att det är en negativ händelse men det har egentligen bara gjort mitt liv bättre.

Vi satt i sofforna i Pappas vardagsrum då de hade bestämt sig för att berätta för oss att vi skulle flytta med mamma till centrum. Känslan jag fick då allt hände var att det blev tomt inombords  och varken jag eller min bror visade desto mer känslor gällandes beslutet de hade tagit.

Nu ska vi komma till huvudpunkten dvs. hur det förändrade mitt liv. Då vi flyttade från landet till centrum så blev mitt liv lättare(var 13) eftersom mitt största intresse var att umgås med vänner så kunde jag ju röra mig som jag ville. Allra viktigaste var ju ändå att jag fick en bättre relation med alla i familjen och nu behöver man inte höra på en massa strider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar