22 september 2015

~Min sommar~

Wow, känns som en evighet sen jag satte mej ner för att skriva ett blogginlägg och sanningen är ju den att det ÄR en evighet sen det hände. 7 maj var senast jag fick ut ett inlägg och då hade en massa hänt, nu är det den 22 september och tänka sej så har ja en massa mer att skriva om det har ju ändå hänt en massa under sommaren.

Hade 6 super veckor på stadens byggnadsinspektion i Pargas. Jag hade inga förväntningar för min praktik då jag började men redan två dagar in i praktiken så kändes det som att jag har hittat ”rätt” utan att desto vidare försöka. Det är en ganska bred värld den där inspektionen vilket gör att dagarna aldrig är likadana även om allt handlar om bygglov

Under tiden jag var i Pargas packade vi in en massa grillkvällar eftersom vi hade byggt en terrass

Har jobbat i butik hela sommaren och har trivts bra, duktigt arbete gav dessutom fortsatt arbete tills hösten så denna tjej har nu en fastanställning på Tokmanni Ekenäs


Firade midsommar på stugan med familjen. Var upp till byn för att se midsommarstången och åt en massa god mat


Hunnit äta för mycket mat ute, vet inte varifrån restaurangbudgeten kom...


Hann med en två stughelger i arbetets tecken men äntligen är bastun klar, men de lugnar inte ner sig för det för mamma hade redan nya projekt åt oss


Några festhelger med tjejerna; bla T:s födelsedag, då som Tomas Ledin var till Ekenäs och tjejmiddagen/avskedsmiddagen för L

Besök till Fiskars med mamma, förut gjorde alltid mamma och jag en turistresa i södra Finland per sommar men nu har vi pausat det en tid men nu gjorde vi en till Fiskars. Fiskars är ett superfint ställe som nog lönar sig att åka till. Dessutom har dom Petri’s chocolate room där som har den mest underbara chokladen, men tyvärr kostar den lite för mycket för att bunkra upp med


Samma dag hände även en annan sak och det var att vår älskade lilla Hugo blev överkörd, så den bra dagen blev snabbt en dålig dag. Ännu är det tungt att han är borta men vad kan man nu göra åt det

Dragit tutorutbildning för de blivande tutorerna. Det gick ju sådär men de är i alla fall tutorer nu och jag har inte hört så mycket dåligt om tutorerna

Varit på kurs i Estland, gör ett eget inlägg om det. Det behöver förklaras bättre och med mera bilder

Varit på hotell i Helsingfors för att emellanåt göra nått annat tillsammans med K


Förra helgen var jag med tjejerna på Norlie & KKV, superbra spelning men den var ju helt klart för kort...


 Utöver det här så har jag ju dessutom spenderat en massa tid med min älskade K, jobbat en massa konstiga tider och njutit till 110% av den lilla sommar vi hade i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar